Trucks

  

Bypass olie filtratie technologie werd oorspronkelijk ingevoerd in de trucking-industrie in de jaren 1930. Het was het exclusieve middel voor het filteren van motorolie uit de vroege jaren 1930 tot in de vroege jaren 1960. Op dat moment stopten motor fabrikanten met bypass filtratie omdat full flow filtratie in de mode kwam. Mensen kozen voor full flow, dat de mogelijkheid heeft om alle olie in een keer te filteren, in tegenstelling tot de 10% per keer bij bypass filtratie, ondanks het feit dat full flow filters niets dan de grootste deeltjes uit de olie filteren. Fabrieks full flow olie filters zijn niet eens ontworpen om de olie tot een enkel cijfer micron niveau te zuiveren, maar vooral om alle olie in een hoog tempo te filteren voor het bij de motor komt. Aangezien de volledige flow filters de olie op zo’n hoog tempo filteren, is het niet in staat om de de microscopische deeltjes te vangen die in de olie terechtkomen en schade aan de motor toebrengen. Gedurende de laatste 10 jaar is het belang van bypass filtratie opnieuw aangewakkerd en is voornamelijk gepositioneerd als een manier voor vloten om motorolie leven en verversingsintervallen uit te breiden. Mensen beseffen nu dat het beste van beide werelden gecombineerd kan worden door het uitvoeren van bypass filtratie naast uw full flow filter. Hierdoor kan de full flow filter de grote deeltjes vangen en de Kleenoil Bypass Filtratie Systeem de deeltjes tot 1-micron in omvang, al het water en zuur, evenals de roet die onvermijdelijk in diesel motorolie terecht komt.

Kleenoil Bypass Filtration Systems kan een opstapeling van vervuilingen die lagers, ringen en cilinder wanden van de dure motoren in uw wagenpark beschadigen, helpen voorkomen. Besmetting kan ook bijdragen tot een toename van de viscositeit en gom afzettingen op ringen en kleppen. Omdat filtratie nodig is voor een effectieve bescherming van de motor, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat u het beste beschikbare systeem in goede staat in bezit heeft. Volgens Fleet Equipment Magazine, kan 60 procent van de mogelijke oorzaken van slijtage en storingen worden geëlimineerd door goed ontworpen en juist toegepaste filtratie systemen.

Kleenoil Bypass Filtratie systemen zijn vooral gunstig op de nieuwe EGR (uitlaatgasrecirculatie) diesel motoren omdat ze warmer worden en meer roet en zuren produceren dan de vorige modellen van dieselmotoren. De aard van de wijze waarop deze nieuwe EGR-motoren functioneren, maakt Kleenoil bypass filtratie een must have voor deze nieuwere vrachtauto’s! De meeste motoren bouwers hebben besloten dat gekoelde EGR de meest effectieve manier is om de verbrandingstemperatuur te reduceren. Kleine hoeveelheden uitlaatgas wordt doorgesluisd naar de kamers om zuurstof te vervangen; minder zuurstof betekent koelere verbranding. Alvorens naar de cilinders zal een deel van het uitlaatgas warmte worden geabsorbeerd door koelvloeistof van de motor, vnadaar de term “gekoelde EGR”. Overheids regels vereisen nu dat dieselmotoren tot ongeveer 50% minder stikstofoxide, of NOx produceren, dan de huidige diesels, daarom deze nieuwere EGR diesel motoren. Meer warmte, roet en zuur zullen vormen bij de verbranding in de meeste van deze nieuwe EGR-diesels, aldus ingenieurs. Bij grotere hoeveelheden roet en zuur die hun weg vinden richting de motor olie, de Kleenoil Bypass filter wordt niet langer beschouwd als een optioneel item. Het is een must have om de operationele kosten te verlagen en de levensduur van deze dure motoren te maximaliseren!

Belangrijkste voordelen voor Trucks

  • Verleng olie levensduur; Olie verversen bij een truck kost ruim €100 per keer!
  • Vermindert operationele kosten
  • Verhoogt afschrijvings vergoedingen
  • Vermindert olieverwijderings kosten
  • Vermindert afhankelijkheid van olie van buitenaf
  • Versterking van onze inzet en bewustzijn voor het milieu
  • Verbetering van de dagelijkse beschikbaarheid van voertuigen door middel van gepland onderhoud.
  • Vermindering ongepland onderhoud en dure reparaties!
  • Geeft technici de vrijheid om andere belangrijke taken te volbrengen!
  • Vrijwel elimineren van slijtage van de motor
  • Verwijdert 99.95% van het water uit de olie
  • Verwijdert alle slijtage veroorzakende deeltjes tot 1 micron in omvang
  • Vermindert de tijd die nodig is voor onderhoud; die 1 uur olie verversen wordt nu 5 minuten filter vervangen!
  • Verwijdert geen additieve pakket componenten in de olie

Aanbevelingen voor gebruik

Kleenoil Bypass Filtratie kan een waardevolle aanvulling voor een truck zijn, indien:

  • u jaarlijk een grote hoeveelheid kilometers aflegt.
  • u momenteel uw olie elke 16.000 tot 40.000 kilometer ververst en geïnteresseerd bent in signifigant geld besparen door het verlengen van de intervallen tussen het olie aftappen. In sommige gevallen kan tot een 90% worden bespaard.
  • u de 800.000 kilometer motor revisie wilt uitstellen.
  • u downtime wilt minimaliseren en winst wilt maximaliseren.
  • u gewoon de ultieme bescherming voor uw truck wilt en de levensduur van de motor wil maximaliseren.

Installatie en onderhoud planning voor trucks met Kleenoil systemen

Neem een eerste olie analyse van uw bestaande olie in uw truck op het moment van uw normale olieververs interval vóór de installatie van het Kleenoil systeem. Dit geeft u een ijkpunt zodat u iets te vergelijken heeft zodra u uw Kleenoil Bypass Filtratie Systeem heeft geïnstalleerd. Installatie van het Kleenoil Bypass Filtratie Systeem op grote vrachtwagen trucks is meestal op het frame van de motorruimte OF op het frame achter of iets voor de brandstof tank op het frame aan de passagierszijde van de truck (zie afbeelding hierboven als voorbeeld). Installeer de Kleenoil eenheid op de truck, samen met een olieverversing en een full flow filter vervanging, vervang het Kleenoil bypass filter iedere 24.000 kilometer en vul de olie bij. Neem periodieke olie analyses om een nauwkeurige peiling van de huidige olieconditie te krijgen en laat het de barometer zijn om uiteindelijk te bepalen wanneer de olie en de fullflow filter vervangen moeten worden. De olie zal waarschijnlijk goed blijven voor minstens 120.000 tot 160.000 kilometer. De meeste mensen rijden 160.000 mijl of meer op dezelfde olie. Laat de olie-analyse uw peilstok zijn voor het verversen van olie. Als uw TAN / TBN-nummers er nog steeds goed uitzien en de viscositeit en de deeltjesgrootte niveaus binnen spec blijven, kunt u eindeloos dezelfde olie in uw truck houden.

Zien is geloven! Hieronder een aantal olie-analyse verslagen van trucks.

Wearcheck Oil Analysis – 1993 Freightliner – Detroit Series 60 Engine 
Wearcheck Oil Analysis – 1999 Kenworth T600 – CAT C15 Engine

Kleenoil Filtration Unit Specificaties Table

Kleenoil beveelt de Kleenoil Light Duty Filtration Unit aan voor personenauto’s / trucks.
Unit Cartridge
Code Nummer KU50 KF50
Motor Carter Capaciteit Tot 50 Quarts
Hydraulische tank capaciteit Tot 757 liter
Wateropslag <0.05% 0.45 liter
Hoogte 165 mm 105 mm
Diameter 168 mm 143 mm
Gebruik Grote motoren, tractoren, trailers, bussen
Druk Maximale waarde van 10 bar. Deksel koppel is 31 Nm.
Oliedebiet Output niveaus zijn afhankelijk van de viscositeit, temperatuur, en de mate van besmetting en oliedruk.(Regel voor SAE 15W40 olie op 158 ° F en 60psi, zou de doorstroomsnelheid 0,55 gpm tot 0,81 gpm moeten zijn)
Bedrijfs temperaturen Binnen functionele specificaties van de motor, versnellingsbak, en hydraulische olie.
Filtratie Niveau Particulaire besmetting in overeenstemming met BS 5540 deel 4: 1981 en ISO / DIS 4406. ISO 14 / 9 gelijkwaardig aan NAS 1638 klasse 6 – hydraulische olie specificatie.
Castings Vervaardigd van aluminium aan BS 1490 (M) onderworpen aan partij en individuele testen.

Comments are closed.